Meat Blog

Texas BBQ Burger - Az abszolút kedvenc

2015. december 02. - mb_vzo
meatbloghu_16.png


Mivel eddig nem éreztem semmilyen késztetést az írásra és tudtommal a családban sincs és nem is volt senki aki írói vénával lett volna megáldva, így elég nehezen szántam rá magam a dologra...

De úgy tűnik ez a pillanat is elérkezett. Egy ideje tervezgettem már az első posztot, ötleteltem mivel is kellene indulnom. Végül egy hirtelen jött hamburgerezős est megadta a választ.
Szóval ez lenne az... az első posztom és az első publikált Texas BBQ burgerem (ami nem utolsó sorban az abszolút kedvencem is)...

Texas BBQ Burger

  • Hagymalekvár (opcionális)
  • 2x100g hamburgerhús 
  • Cheddar sajt 
  • Bacon
  • Füstölt tarja
  • Hagymakarika
  • BBQ szósz 
  • Jalapeno (csak mellé kínáltam)

A folyamat

Szerintem a hús kardinális része a történetnek, így ez ügyben nem ismerek kompromisszumot ezért mindig hentesnél veszem, frissen darálva. Ami nálam bevált az 80-20 arányban tartalmaz húst és vesefaggyút amitől kellemesen szaftos lesz a végeredmény (erről később részletesen is írok). Érdemes időt szánni rá és utánajárni mert szerintem messze túlszárnyalja ízben a mirelit változatokat. Szerencsére létezik jó pár hentes aki meglátta a piaci rést így bármikor beszerezhető.

A hamburger zsömle sütéssel jómagam is több alkalommal próbálkoztam de eddig nem sikerült elfogadható minőséget produkálnom... A zacskós tartósítószeres változatokat ha lehet én kerülöm, szinte mindig morzsálódik vagy éppen olyan mellékíze van ami nekem nem hiányzik egy hamburgerből. Gomba mód szaporodnak a jobbnál jobb pékségek így a korábban nehézkesebb beszerzés (főleg ha nem rendelt előre az ember) miatt sem kell aggódni mostanában. Javaslom próbáljatok ki pár fajtát, lehet valakinek az édesebb, valakinek a sósabb, vagy a krumplis alapú fog jobban tetszeni, választék van bőven.

 

A Texas BBQ burger sütésekor a bucikat először szépen lepirítottam (amúgy mindig lepirítom), ettől nagyon jó textúrát kapott az egész.
Ezután párhuzamosan elkezdtem sütni a húspogácsákat és a bacont, tarját. A húst csak enyhén sóztam, borsoztam. Semmilyen más fűszert nem szeretek használni a pogácsákhoz. Amikor az egyik oldal elkészült, megfordítom és jöhet is rá két finom szelet Cheddar sajt. Majd erre rétegeztem a bacont és a tarját. Ez a szendvics most dupla húsosra lett tervezve, így ezt a sajtos-baconos-tarjás tornyot szépen ráhelyeztem egy másik sajtos húspogácsára. A már lepirított bucit megkentem a hagymalekvárral. Ezt most használtam először ebben a felállásban, de akár el is hagyható a szendvics enélkül is isteni. A tudományosan felépített hústornyot erre a hagymalekvár fészekre helyeztem rá, majd az egészet megkoronáztam két frissen sült, ropogós hagymakarikával amit nyakon öntöttem egy jó adag BBQ szósszal. A jalapenot most csak mellé kínáltam, de akár bele is rakhattam volna úgy is remek.

meatbloghu_9.pngmeatbloghu_14.png

11.png

A hagymalekvár még finomításra szorul... ez egy új eleme a kompozíciónak.

meatbloghu_1.png

19_1.png

A háttérben megbújva az új szerzeményeim láthatóak. Egy kedves barátom hozta őket egyenesen Amerikából. Két féle BBQ szósz egy Bull's-Eye és egy Sweet Baby Ray's. Nagyon nehéz választani közülük, de egy leheletnyivel nálam a Bull's-Eye nyert...


meatbloghu_7.png

 +1 ráadásnak

meatbloghu_18.png

Nekem ez a hamburger a kedvencem mert minden benne van amit szeretek egy burgerbe és a különböző ízek úgy egészítik ki egymást, hogy a végeredménnyel nem sok hamburger tud versenybe szállni. Ezért is gondoltam rá, hogy méltó lehet a Meat Blog nyitó posztjára. Persze van még egy pár a tarsolyomban és ahogy írtam is a bemutatkozó részben a hamburger csak egy szelete lesz a blog életének. 
Remélem örömmel fogadjátok és minél többen leszünk a húsimádók közösségében!
Mert itt lesz minden, amit szeretek, minden, ami hús... minden, ami finom!

 

A fotókért külön köszönet Hortobágyi Zoli barátomnak!

Ha nem szeretnétek lemaradni az újdonságokról, kövessétek a Meat Blog Facebook oldalát!

A bejegyzés trackback címe:

https://meat.blog.hu/api/trackback/id/tr688134144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása